torsdag 9 september 2010

Så var vi framme...

Namaste,

nu är vi på plats i Delhi. Resan har gått bra, några timmars sömn försvann under flygtiden. Vi har tagit igen lite nu under fm (Elin sover fortfarande). Vi blev upphämtade på terminalen av Anjana från Delhikontoret, kanske kommer hon och en kollega och träffar oss i em/kväll. 

Vi vill hälsa att vi mår bra. Elin hälsar: Ingen diarré hittills, hur det nu skulle kunna vara möjligt efter bara flygplansmat och toast?!
Blir spännande att få se mer av staden här. Hittills har vi bara sett taxivägen från flygplatsen till hotellet. Kan därför inte ge en gripande omvärldsskildring. Roar mig just nu med att bara titta ut på smågatorna utanför hotellet. Jag bara tar in, upplever och fashineras. Min resa med julgran på buss är inget att skryta med här, jag ligger långt efter i att transportera spännande gods...

Väderrapport: Varmt och mycket hög luftfuktighet.

Allt gott. Erica och Elin

9 kommentarer:

  1. Härligt att ni kommit fram!!
    Elin måste ha ett gott imunförsvar eftersom hon fortfarande är fri från diarée..... hälsa och gratulera till hennes goda hälsa.

    Din busstur med julgranen kan du väl prova att göra om en dag när inget annat händer... Jag kan skicka en plastgran till jul om bristen på vanliga granar är för stor i Indien.

    Sköt om Er. Kram/mamma

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej på er,

    trevligt att det finns några svenskar till i indialand.

    Jag, Julia och Daniel är på plats nu mer och har njutit av ändå sedan vi kom i onsdags.
    Mycket trevligt att åka tåg, rekommenderas varmt (fast i AC vagn!). Under vår färd som skulle ta 6 h (men tog minst 8h) gick t.ex. motorn sönder (minst 1 ggn).

    Men vi kom fram, så vi är nöjda. Maten är helt fantastisk, de borde ha catering firma till Sida härnösand från Doon Bible Collage.

    Ha det fint i ND!
    // Joel&Julia

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att resan har gått bra och att du är framme i välbehåll.
    MVH
    Pappa Mamma Erik

    SvaraRadera
  5. Hej på er!
    Jag har kommit på att jag känner er båda. Elin, vi var på samma Bosarpläger för en massa år sen =). Och Erica har jag lärt känna denna sommaren. Världen är liten ibland. Ska bli kul att följa er resa i alla fall. Ta hand om er! Kramar Annasara

    SvaraRadera
  6. Hej Annasara! Hur är läget i Stavanger? Fått ihop alla prylar du behöver? Bosarp 4ever! :)Kul att vi alla tre känner varann! Hoppas allt är bra. Kramar från oss i Delhi

    SvaraRadera
  7. Hej J&J, härligt att ni också nått India! Återstår att se om vi kommer dela era tågerfaranheter. Imorgon tar vi tåget inte till Gorakhpur som vi trodde utan till Varanasi, spännande! Ja, vi instämmer i era matupplevelser. Även om vi tycker det är lite tufft att äta varm stark mat 3 ggr per dag. Vi har försökt testa de västerländska alternativen, men det är inget att hänga i julgranen. Hoppa över dem! Allt gott. E&E

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Tack det är bra här i Stavanger. Regnar mycket bara men det vänjer man sig vid. Man tror nästan att det är monsunregn ibland alltså =). Har inte fått ihop så mycket saker som jag behöver för jag har inte fått mitt studiemedel ännu men jag klarar mig fint. Ja världen är ju liten ibland alltså. Fortsätt att ta hand om er! Klemmer från Norge//Annasara

    SvaraRadera