tisdag 21 september 2010

My name is...

Undervisning präglar många av våra dagar. Idag ägnade vi förmiddagen åt mycket enkel engelskundervisning. My name is Erica. What is your name? Inte enkelt när man är ny.
Vi hjälper barnen med läxor, de lär oss hindi vi lär dem engelska. Vi lär dem att hålla rent i sin garderob. Vi lär dem sånger med rörelser och lekar. Favoriten just nu är slå makadam på vägen (ring- och klapplek) gör ingenting att den inte översätts på engelska  den saknar ju helt mening. Vi planerar för en dag med ungdomar från landsbygden. Vi ska undervisa om sex, att välja en livspartner och karriär. Vi känner verkligen att vi är experter på områdena!
Så när vi ändå är i detta stim av undervisning varför inte lära våra läsare att kommentera ett blogginlägg. Efter själva blogginlägget kommer en rad som inleds med Upplagd av Erica Eliason kl… Tryck på det orange lysande ordet kommentarer. Gå längst ner till rubriken Skicka en kommentar, skriv ditt meddelande. I rullisten Välj profil väljer du namn/webbadress. Fyll i ditt namn och bara det om du vill. Skicka kommentar. Klart!

För att förstå om ni har uppfattat vår undervisning korrekt ber vi er återkomma med frågor eller kommentarer på vad ni skulle vilja veta om vår tillvaro och resa. 

Kommentera mera! Elin och Erica

7 kommentarer:

  1. Okej jag försöker mig på att kommentera ;) tack för undervisningen! Det låter som att ni har fullt upp! Jag vill höra meeeer om allt! detaljer o.s.v. Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du lyssnar på Mor din - Erica.
    Hoppas verkligen att ni får mer respons på era trevliga reportage.
    Härligt ämne ni ska undervisa ungdommar i, men det kommer ni fixa galant. Ni har ju massor av livserfarenhet och får väl läsa mitt livs novell eller nåt.... finns den i Indien???

    Roligt att höra att ni verkar må bra och har fullt opp. Hur är det med hemlängtan?? Hur mår era magar och hur går det med maten?

    Mamma Eliason

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Fattade inte igår men hoppas det går bättre idag. Kul att ni är igång men barnen.Går säkert bra att ni lär varandra. Får väl höra något på hindi av er snart.

    Mats

    SvaraRadera
  4. Hello, det låter väldigt intressant därborta måste jag säga.Många bilder önskas! Åååh va jag hade velat höra er undervisa om att välja livspartner, hade nog varit kul;). Förresten brukar bloggen vara seg eller är det bara min dator? Hakar upp sig hela tiden och när jag skulle skicka iväg kommentaren hände inget, hoppas det funkar nu. Här är allt som vanligt iaf och den största nyheten (tom större än valet)är att jag, moi, har skaffat facebook. Där ser du vad som händer när jag inte har dig här som moraliskt stöd Erica!:P Ha det bra,kramar

    SvaraRadera
  5. Svar till Nina
    Nä, bloggen brukar inte vara seg. Men när man ska skicka kommentarer bör man förhandsgranska först. Och sen skicka den, då ska det komma upp en kontrollruta där man ska skriva i en bokstavskombination. Det tar lite tid att få upp den rutan ibland.

    Ps. Jag skulle ge vad som helst för att få lyssna till ovanstående undervisning!! ds.

    SvaraRadera
  6. Nina: Facebook, nu är det på väg utför! Det trodde jag inte om dig...
    Vi kan inte garantera att vi kommer delge något av vår undervisning. Mitt livs novell - är det något att läsa?
    Magarna är förstås inte inte alltid på topp. Elin har besökt toan några gånger mer än vanligt de senaste två dagarna.

    SvaraRadera
  7. Så roligt att få vara med dig på resan! Det där med arbetare i affären kände jag igen från Kapstaden, där det tog tid i kassan eftersom man inte själv fick packa sina varor, utan det kunde t.o.m vara den som satt i kassan som tog upp varan slog in priset och stoppade ner den i en plastkasse! puh! Vi har haft styrelsemöte på Höllviksstrand idag, mailar lite om det en annan dag! Kram

    SvaraRadera