lördag 5 mars 2011

Fotterna i Sydostasien!

Kara lasare! Nu ar vi tillbaka pa bloggen!

Vi har flugit i VIP-avdelning (vi var enda icke-nepaleserna pa planet) och sett Himalaya i dagsljus och Kuala Lumpur i nattligt askvader. Lackert! I den malaysiska huvudstaden har vi akt upp i varldens fjarde hogsta telemast med utsikt over hela KL med Petronas Twintower och andra stora byggnader, varit pa regnskogsguidning, roat oss i vattenparken Sunway Lagoon, atit kottbullar pa IKEA och mott min long lost cousin, Malin Ylikangas som jag inte traffat pa 14 ar. Mycket roligt!


Fran KL tog vi buss till Kota Bharu dar vi motte Ericas kompisar Nina & Daniel. Vi akte tillsammans ut till Perenthian Island och snorklade bland clownfiskar, koraller, hajar och havsskoldpaddor.

Darefter akte jag upp till Songkhla i Thailand for att halsa pa Ola och Ellen som StepOutar dar. Mycket trevligt och GOD mat! Sticky rice med rostad lok ar ny favorit.

Erica, Nina och Daniel har varit i en malaysisk nationalpark och kommer till Krabi (dar jag ar just nu) om ca en timme. Imorgon blir det Ko Phi Phi, on dar The Beach spelades in.

Hoppas ni har det bra dar ni ar. Vi hor garna om ni har nagra vartecken att rapportera.

Sabudika!

3 kommentarer:

  1. Cecilia Eliason6 mars 2011 kl. 20:16

    Så härligt ni verkar ha det!! Men det kan ni behöva.
    Vårtecken från sverige hrm.... snödroppar o vintergäck. Tranornas sång samt flera plusgrader och sol i helgen. För egen del är jag trött och det om något är ett sant vårtecken! Ett annat vårtecken är väl att den svarta jackan plötsligt känns väldigt grådaskig och fönsterna är skitiga. Idag firade vi fastlagssöndag i kyrkan, och käkade semlor efteråt. Lite vårkänsla över det oxå. Påsken närmar sej även om den är väldigt sen i år.
    Fåglarna kvittrar och katterna jamar, kossorna råmar och jag gäspar. Hälsa dotra min, och ha det jättebäst båda två!! Kram Mamma Eliason

    SvaraRadera
  2. Vårtecken är för tillfället snödroppar som börjat visa sig. De första togs in i värmen igår och pryder köksbordet, helt fantastiskt efter en kall vinter. Kul för dig och Malin att ses igen och återigen....hur i hela världen gick det till:-). Ha det gott o så hörs vi igen. Pappa Mats

    SvaraRadera
  3. Hjärtevärmare att se kusinerna på bild.Värmer i vårregnet (dvs snöblandat regn). Hoppas nationalparken var fin och att ni fortsätter att utforska mer av Asien. Blev förskräckt när jag hörde om jordbävningen utanför Japan. Men hoppas den inte påverkar Er.Ta väl hand om er!
    vårhälsningar från Hässleholm/Irene

    SvaraRadera